Mini Encyklopedie

Dýně Hokkaido

je královnou podzimu. Je vynikající v polévkách, pomazánkách, knedlících, omáčkách, zapečená – zkrátka s ní chybu neuděláte. Pro vegany je zajímavý obsah draslíku (150 mg/100 g) a vápníku (26 mg/100 g).

Fazole adzuki

chutnají jemně oříškově, hodí se do sladkých i slaných jídel. Vyniknou v polévce, prejtu, brownies nebo koláči. V jídelníčcích skvěle doplňují draslík (1.483 mg/100 g), vápník (123 mg/100 g), fosfor (352 mg/100 g) a vlákninu (13,79 g/100g) .

Fazole mungo

jsou skvělé díky svému obsahu bílkovin a stravitelnosti. Jednoduchá mungo polévka (mung dál) chutná výborně, i když použijete málo surovin. Loupané fazolky mungo jsou součástí prvního pokrmu po očistě střev (šankaprakšaláně). Použijte je do dětských příkrmů ve formě polévky nebo kaše.

Konopná semínka

pozvednou ranní kaši, dezert nebo zeleninový salát. Obsahují všechny esenciální aminokyseliny (především cystin, lysin, methionin, fenylalanin, tryptofan, tyrosin a valin),  omega 6 a omega 3 mastné kyseliny, měď, hořčík, fosfor a zinek. Na první seznámení je lepší dát přednost loupaným semínkům před neloupanými.

Začtěte se dál…